home about cerpen puisi

Friday 22 January 2016

Puisi #3 - Impian

Bismillahirahmanirahim & Assalamualaikum semua ! 
 Perjuangkan niat kerana ALLAH, perjalanan yang bakal indah.

Merhaba !

Tajuk : Impian


Kelak ;
Bila impian itu jadi kenyataan,
Biar aku bertepuk tangan.

Biar aku dakap jitu syukur.
Biar aku bangun dari tidur berdengkur.

Turki,
Sebarkan kepimpinan al-Fateh,
Biar manusia berlari selepas lelah bertatih.

Turki di hati,
Turki dijiwai.


Tarikh lakar : 31 Disember 2015

Nota Hati :

Manusia perlu ada impian supaya hidupnya lebih bersemangat untuk mencapai target !

Aku jujur, Aku jatuh cinta bukan setakat tempat kat sana yang memang cantik tapi sebab aku jatuh cinta dengan sejarah al-Fateh, penakluk Konstantinopel. Tolong doakan aku boleh jejak kaki di negara Turki. Aku nak sangat. :) in sya ALLAH . 

#OneDayIWillBeThere

terima kasih, sekian.
seorang penulis.
^^

2 comments:

  1. true true true. kita kena ada impian,goals, cita2 etc untuk push diri kita kan hehe.

    apa eh impian qila ekeke. thanks jieeee <3

    ReplyDelete